El soterrament avança, Sant Feliu avança!
Des de juny de l'any passat, les obres del soterrament han anat avançant i ja són ben visibles en tota la ciutat. Per sort, ja no hi ha lloc per a l'escepticisme, perquè fins i tot les persones més resistents ja s'han rendit a l'evidència: les obres del soterrament van a tota màquina.
I cada cop seran
més visibles... i amb un impacte més gran en el funcionament ordinari de la
nostra ciutat. En aquest sentit, la setmana passada, ADIF ens va comunicar
novetats molt importants que fan referència a la mobilitat de persones i
vehicles, i que s'aniran implantant aquest mateix any 2022 en dues fases:
d'aquí a l'estiu, i des de setembre fins a final d'any.
Sempre he volgut
que la ciutadania de Sant Feliu tingui la màxima informació i pugui adaptar-se
amb temps als condicionants d'una obra tan i tan important. Com a alcaldessa de
Sant Feliu, estic convençuda del valor democràtic evident d'una informació
completa, veraç, clara i amb el temps suficient, sense la qual no hi ha la
transparència que crec que ha de ser inherent a tot govern democràtic. Per
això, gairebé amb caràcter d'urgència, vam organitzar un acte públic a la Sala
Ibèria que va tenir lloc ahir, dia 14 de març, en el que el responsable de
l'Oficina del Soterrament, l'enginyer Albert Santos, el primer tinent d'alcaldia
i jo mateixa, vam informar de les qüestions més importants que tindran lloc
d'aquí a l'estiu.
La primera
actuació important d'ADIF, aquest mateix 27 de març, implicarà l’eliminació del
pont de ferro entre els carrers Sant Llorenç i Santiago Rusiñol.
És necessari per poder treballar en el subsòl i en les vies provisionals. Sóc
conscient que afecta al pas de molts i moltes alumnes que van i tornen de les
Mercedàries i de moltes persones que van i tornen del Pavelló Juan Carlos
Navarro. Ara, només tindran l'alternativa de passar per Laureà Miró, però
estem treballant amb ADIF per a que abans de final d’any s’obri una connexió a
peu entre els carrers Pi i Margall i Girona.
La segona
actuació important d'ADIF, entre els mesos de maig i juny, serà la construcció
de l'estació provisional en l'actual pas a nivell. Això comportarà el tall de
la circulació de vehicles. Pel que fa a la circulació de persones, ADIF
instal·larà dos ascensors a banda i banda del pont que travessa la via en
aquest punt. A més, la nova estació provisional tindrà entrada i sortida pels
dos costats del carrer Constitució, cosa que facilitarà l'accés a les andanes
als veïns i veïnes que viuen més amunt de la via.
Finalment, la tercera
actuació important abans de l'estiu, serà l'ampliació del pont sobre el carrer
Comerç per anar preparant l'entrada al túnel que començarà davant del Parc
Esportiu de les Grases. Això implica el tall del carrer Comerç entre la
carretera i el carrer Mataró. Aquest tall dificulta l'accés al barri de les
Grases i, de manera alternativa i provisional, es farà una rotonda en la
cruïlla de la carretera de la Sànson i el carrer Mataró, substituint els
semàfors que hi ha en aquest punt.
Com vaig dir a
l'acte, després de l'estiu, ADIF concretarà les dates de les obres previstes i
podrem donar informació més concreta i completa d'aquesta segona fase de les
obres que tindran lloc aquest any.
Per acabar, hi va
haver un torn de preguntes. Les de caràcter més tècnic, les va respondre
l'enginyer responsable de l'Oficina del Soterrament, Albert Santos. Les de
caràcter més polític, les vaig respondre jo mateixa. Com que feien referència a
l'impacte de les obres en punts concrets, vaig oferir fer reunions per
parlar-ne de manera específica amb els veïns i veïnes de la zona. També vaig
informar que, gràcies a la pressió de l'Ajuntament, ADIF instal·larà un Punt
d'Informació i Atenció a la Ciutadania (PIAC) al costat del Casal de la Gent
Gran.
Per a mi, és un
orgull com a alcaldessa de Sant Feliu, poder informar i donar compte de
com van les obres, com ho va ser impulsar la primera consulta ciutadana sobre
la futura urbanització del nou espai creat sobre les vies soterrades. I també
és un legítim orgull del també és un legítim orgull del meu partit (primer
Iniciativa i ara Sant Feliu en Comú Podem) perquè les obres del soterrament de
les vies no costaran ni un euro a la ciutat i perquè el futur de la ciutat es
decideix amb la participació de la ciutadania, com ICV vam defensar des de 2008
pràcticament en solitari en el ple municipal, i amb l'únic suport de les
associacions de veïns.
En aquesta línia,
tinc la voluntat de continuar informant en primera persona, tant en el meu blog
personal com en actes i mitjans de l'Ajuntament d'unes obres fonamentals per al
futur de Sant Feliu i que, com tothom està comprovant, avancen a tota màquina.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada