En quin punt es troba el soterrament? 8 aspectes clau



Les obres del soterrament estan en marxa, ja han començat. Encara no veiem tanques d’obra ni gran maquinària arribant a la ciutat, i encara hi ha alguna persona escèptica que li costa de creure que el soterrament és una realitat. Hem de tenir present que els tràmits d’una gran obra com aquesta són feixucs, més enllà de la complexitat, i el que precisament vull amb aquest escrit, és explicar sintèticament en quin punt ens trobem.


OBRES

1. Quina és formalment la data d’inici? La signatura del contracte entre ADIF i l’empresa adjudicatària ja s’ha formalitzat. Restem a l’espera que ADIF finalitzi amb la tramitació de:

A) Disponibilitat de terrenys. Just dimarts 29 de gener de 2020, hem signat les actes inicials d’ocupacions i d’expropiacions per tal que ADIF pugui ocupar els espais necessaris per dur a terme l’obra. Aquest tràmit és necessari per la implantació i l’inici d’obra. La previsió és signar les actes definitives a inicis de març.


B) Contracte de "seguridad i señalización ferroviaria". També abans de la formalització de l’inici d’obra és necessari que tots els temes de seguretat durant les obres estiguin resolts, ara mateix ADIF està finalitzant aquest tràmit.

2. Treballs previs i serveis afectats. Com ja hem anat informant, calen una sèrie de treballs amb les companyies de serveis (aigües, enllumenats, cablejats fibra òptica). D’aquesta manera ens avancem a que els serveis funcionin durant les obres causant les mínimes afectacions.

3. Inspeccions tècniques dels edificis. Des d’ADIF, faran inspeccions als edificis que ells escullin a l’entorn de l’àmbit d’obra, posaran cartells a les comunitats i contactaran directament amb el president o presidenta de “l’escala”, en tot cas i per qualsevol dubte, des de l’Ajuntament també hi donarem suport als dubtes del veïnat.


SUPERFÍCIE

4. Concurs internacional de projectes. La convocatòria del concurs internacional de projectes es va iniciar la maig de l’any passat, incloent les conclusions del procés participatiu. Es van presentar 31 propostes, de les quals 10 passaven a la segona fase, d’aquestes 10 ja en tenim les propostes desenvolupades, pendents de valorar pel jurat del concurs. Una de les propostes que no van passar a la segona fase, va presentar un recurs al Tribunal Català de Contratració del sector públic (un òrgan administratiu, no judicial, de la Generalitat), que està pendent de resoldre. El recurs va ser per no estar d’acord amb quedar fora de la segona fase.

5. Consulta ciutadana. Les 3 últimes propostes d’avantprojecte que passin a la final, seran sotmeses a votació ciutadana, per tal que siguin els santfeliuencs i santfeliuenques puguem decidir col·lectivament el futur de la ciutat. Aquesta consulta, prevista per novembre, no es va poder a terme per la convocatòria de les eleccions generals, i perquè estava pendent de resoldre el recurs. Ara, per dur a terme la consulta necessitem, que es resolgui el recurs i que a nivell català confirmem el més aviat possible quan seran les eleccions al Parlament de Catalunya. En tot cas, preveiem que aquesta consulta es realitzi abans de l’estiu.


QUÈ ESTEM FENT?

6.  Reunions i informacions. Des de l’àrea de Territori i Sostenibilitat, la regidora Mireia Aldana, conjuntament amb l’oficina de soterrament, estan duent a terme diferents reunions amb els equipaments i serveis propers a l’àmbit de l’obra per avançar-nos en explicar les possibles afectacions. Per exemple, l’escola Gaudí, l’escola Nadal, l’escola Verge de la Salut, el Centre Cívic Les Tovalloles, els mossos d’Esquadra, diferents comerços...etc. Properament, amb els responsables d’ADiF i de l’empresa constructora, farem també, reunions obertes a la ciutadania per explicar amb detall les afectacions. Aquesta dinàmica d’informació, l’haurem de mantenir durant tot el període d’obres.

7. Atenció ciutadana. Estem definint el model d’atenció ciutadana, tot entenent que totes les consultes durant les obres puguin ser ateses per personal de l’ajuntament especialitzat amb el suport d’ADIF. Amb l’objectiu que tot just comencin les obre, puguem donar resposta ràpida a totes les preguntes i/o afectacions que la ciutadania pugui tenir durant el període d’obres.

8. Estratègia de ciutat. Totes les actuacions a nivell de mobilitat que hem anat executant durant els darrers mesos, responen a la lògica de ciutat del futur i alhora per poder reduir l’impacte i les afectacions durant les obres. Així doncs, totes les actuacions sobre aparcaments, implantació de més i millors carrils ciclables, suposaran una millora de la mobililitat en la nostra ciutat i alhora, totes les inversions que fem en aquests sentit, un cop finalitzin les obres del soterrament, faran que tinguem una ciutat més amable i més pacificada.

De moment molta feina, molta d’ella poc visible, però us asseguro que és engrescador i il.lusionant treballar de valent en la construcció del Sant Feliu dels 150 propers anys. Només una mica de paciència, si hem esperat 40 anys, poc més de 40 dies haurem d’esperar en veure les tanques d’obres que transformaran la nostra ciutat. 

Comentaris

  1. Confiem en la bona feina del nostre Ajuntament i que Sant Rarimi ens protegeixi de tot mal amén

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars