Creuem el Llobregat!
A
partir d’ara els tres municipis de la riba del Llobregat quedem agermanats per
aquesta oportunitat de creuar la barrera natural que abans ens separava i que
ara ens uneix. En bicicleta o a peu, podrem gaudir conjuntament dels espais nostres
espais naturals, de lleure, per fer esport a l’aire lliure, de caminada, relax
i gaudi per a la ciutadania dels tres municipis i per a tothom qui s’hi vulgui
acostar.
El
present projecte s’emmarca dins d’una estratègia global iniciada ja en
l’anterior mandat, quan al 2013 vam executar el projecte de recuperació de la
Riera de la Salut, obrint l’accés des del carrer Sant Josep, netejant i
plantant tot el camí paral.lel a la depuradora, i generant zones d’estada
durant tot el passeig fins a la llera del riu. Per primer cop, a Sant Feliu
teníem un pas directe al Llobregat, la nostra ciutat mirava, orgullosa, cap el
riu.
Sens dubte, aquest és un dels projectes més engrescadors en els que he tingut l’oportunitat de participar activament des d’un bon inici. Com deia, un cop finalitzada l’obra de la riera de la Salut, en Jordi San José i jo mateixa, al 2014, conjuntament amb el company Gerard Segú, aleshores alcalde de Santa Coloma de Cervelló, ens vam adreçar a l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), per fer l’encàrrec del projecte de connexió entre ambdues ribes. En un primer moment vam pensar que seria possible el perllongament de la Riera de la Salut fins Santa Coloma.
Després dels estudis realitzats per l’Àrea, les conclusions van ser que l’espai òptim per aquesta passera, era més amunt, just en la cruïlla dels termes amb Molins de Rei i Sant Vicenç dels Horts a l’altra banda. Aquest espai se situa doncs per sobre de l’assut (element de càlcul del cabdal del riu) de l’Agència Catalana de l'Aigua , i abans del pont sobre el Llobregat entre la B-23 i l'A2, i uns metres aigües amunt de la confluència de la riera de Torrelles.
Van canviar doncs les condicions de negociació d’aquesta connexió, ja que quedava allunyada de Santa Coloma, i van entrar en joc Molins de Rei i Sant Vicenç. De seguida els ajuntaments d’ambdues poblacions veines van engrescar-se amb el projecte i vam acordar ràpidament el finançament conjunt de l’obra que sens dubte beneficiava a tots tres municipis.
El resultat: una plataforma transitable a peu i en bicicleta de 4 metres d'amplada i 30 metres de longitud. Aquesta nova inversió ha tingut un cost de 745.364 euros; cadascun dels tres ajuntaments ha aportat un 23% i la resta ho ha assumit l’Àrea Metropolitana de Barcelona. Una inversió aparentment senzilles, però costoses en termes de tramitació fins que hem pogut arribar al dia d'avui.
En aquest marc, a Sant Feliu estem doblement de festa perquè també estrenem la passarel·la de la Riera Comerç, que amb una aportació de l'Àrea Metropolitana de Barcelona de 241.458,65 euros, salva el vorejar el canal de la riera Comerç fins a l’alçada de l’autopista AP-2.
I moltes gràcies a la Cinti Benítez per les fotos!!
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada