Tres certeses i un desig




Dijous passat dia 10 de maig, a l’assemblea local d’ICV vam aprovar iniciar el procés de primàries internes per tal d’escollir el o la cap de llista de la nostra formació. Sense deixar de banda que ens trobem immerses en un procés de confluència i de creació del Comú a Sant Feliu, des d’Iniciativa hem volgut iniciar aquest procés intern per ratificar de manera col·lectiva la proposta de lideratge que presentarem en el marc de la confluència, i en aquest procés, jo em presento.

Costa parlar d’una mateixa, i encara més costa expressar tot allò que crec que soc capaç d’aportar al projecte comú de construir una ciutat millor; però alhora penso que és un exercici necessari per traslladar i posar de relleu de quina manera considero que hem de continuar treballant en els reptes organitzatius que ens presenta el nou i il·lusionant marc de la confluència, i, d’altra banda, en la co-creació de la ciutat definitiva, social i urbana, que tindrem després del soterrament de la via fèrria.

Intento fer un resum, traslladant aquestes idees en l’explicació tres certeses i un desig, que és precisament el que vaig compartir amb els meus companys i les meves companyes a l’assemblea de dijous:

Tinc la certesa de voler prendre el relleu i estar a l’alçada la gent del PSUC i la gent d’ICV que m’ha precedit. La paraula que defineix el meu sentiment al pensar en el què el PSUC i ICV han aportat a Sant Feliu, és orgull, en la seva millor accepció. Orgull de ciutat i orgull de la feina que ha fet la nostra gent. Gràcies a ella, i al suport de molta gent que ens fet confiança a les urnes, tenim una ciutat cohesionada, activa i amb identitat pròpia. 

Ens hi hem deixat la pell al llarg d’aquests gairebé quaranta anys per ser una ciutat diferent a totes les de l’entorn, una ciutat referent en la lluita per les llibertats i els drets, i en la lluita contra la desigualat. Lluites que han guiat les accions de totes aquestes persones del PSUC i ICV, de qui em sento hereva. Dels molts i moltes que hi son, i també dels companys i companyes que malauradament ens han deixat.

Una segona certesa, és la de la voluntat de voler liderar un projecte inclusiu de futur. Com a organització vivim un moment polític singular, il·lusionant i amb molts reptes per endavant. El desplegament de Catalunya en Comú després de l’assemblea de constitució que va tenir lloc el passat 22 d’abril, ens trasllada el mandat de constituir i contribuir en la creació col·lectiva d’El comú santfeliuenc.

Crec fermament que com a organització serem capaços de posar la nostra intel·ligència col·lectiva en la construcció d’un nou espai horitzontal, radicalment democràtic, feminista i republicà. Una nova manera de fer política, oberta i participativa, que posi la vida, la quotidianitat i les necessitats de la gent comuna en el centre. 

Com deia Benedetti, quan la classe política tradicional creia que tenia totes les respostes, de sobte, “van canviar totes les preguntes”. Nosaltres estem construïnt noves solucions als problemes actuals, perquè vivim al país real, tocant de peus a terra,  i hem d’esmerçar tots els esforços en la lluita contra la precarietat, l’atur, i les desigualtats. I alhora, el que volem transmetre és que vivim l’esperança d’un canvi que ja és aquí, i ha arribat per quedar-se.

Aquest repte, estic segura que el construirem entre totes les persones de les organitzacions que hi formen part, i amb totes les que a títol individual han volgut donar el pas per treballar en una organització de majories, que sigui referent de l’espai transformador català.

Anem en la bona direcció, com sempre repetim: venim de lluny i anem més lluny encara. 

Una tercera certesa és la de saber en tot moment que formo part d’un projecte col·lectiu, i que dins la meva organització tinc la sort de poder comptar amb el suport de la militància, amb el suport dels meus companys i de les meves companyes. Gràcies a totes i a totes.

I per últim, un desig, el de preparar la ciutat per a una nova dimensió urbana i social de la mà del soterrament. Ara, tenim a tocar una oportunitat històrica. El soterrament no només millorarà substancialment la vida quotidiana de la gent de Sant Feliu, sinó que ens permet somniar i crear la ciutat que volem, el Sant Feliu del futur. I ningú més que nosaltres pot tirar endavant un projecte d’aquesta magnitud amb la garantia de que s’escoltaran totes les veus, i que el resultat de la urbanització posterior de l’espai, serà el millor per a la nostra ciutat. Repensant les nostres necessitats en habitatge, equipaments, mobilitat, zones verdes, i tot el nostre entorn. Podrem consolidar el millor projecte de futur per Sant Feliu!

Teniu el meu compromís sincer per aconseguir-ho.

Comentaris

  1. https://jordisanjose.blogspot.com.es/2018/05/jo-treballare-perque-la-lidia-munoz.html

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars